LOVZ > Veelgestelde vragen aan LOVZ – zelf kaarten online ontwerpen

Veelgestelde vragen

Zijn alle proefdrukken gratis?

Per account is het mogelijk om 1x een gratis proefdruk te bestellen. Voeg de kortingscode (GRATISproefdruk) toe en het systeem verrekent het meteen. Bij een tweede proefdruk betaal je maar 1 euro. Daarna wordt het normale tarief per kaart gehanteerd

Ik weet niet of het een jongetje of een meisje wordt?

Dat maakt niet uit. Als je namelijk een persoonlijk account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Dus als je kindje geboren wordt, bepaal je op dat moment welk kaartje je gaat bestellen.

Ontvang ik enveloppen bij mijn kaarten?

Enveloppen zitten niet standaard bij de bestelling. Deze moet je zelf toevoegen aan jouw bestelling.

Vanaf welke oplage wordt mijn bestelling pakketpost?

Vanaf een oplage van 20 kaarten of enveloppen wordt de bestelling als pakketpost verzonden. Als je minder kaarten bestelt wordt het per reguliere post verstuurd en past het door de brievenbus. (Het kan wel langer duren voordat je het in huis hebt!)

Waar vind ik mijn eigen opgeslagen kaartje terug?

Heb je eerder een kaartje gemaakt en opgeslagen in jouw account? Log dan opnieuw in bij 'inloggen' (rechtsboven) en ga naar jouw account (ook rechtsboven). Hier vind je jouw opgeslagen kaartje terug.

Hebben jullie een speciaal formaat voor België?

Ja, het kaart formaat Belgisch vierkant/vals vierkant (12x13,5 cm) is speciaal ontwikkeld voor onze klanten in België. Je plakt dan nog maar 1 postzegel. Met onze andere kaartformaten plak je voor B-post namelijk 2 postzegels!

Hoe weet ik welke envelop ik moet bestellen?

De envelop moet iets groter zijn dan het kaartje wat je hebt besteld! Als je kaartje 13x13 cm is bestel je een envelop van 14x14 cm.

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van het beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij je aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan het door jou gemaakte ontwerp thuis toegestuurd. Zo weet je precies hoe je kaartje eruit komt te zien.

Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de applicatie? Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Stuur ons even een mailtje (serviceteam@lovz.nl), geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Waar kan ik de bestelde proefdruk terugvinden?

• Klik op de button rechtsboven aan de pagina (‘Inloggen’ of het icoontje …  ) dan ga je naar de pagina waar je jouw inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) invult.

• Daarna kom je terug op de homepagina en klik je op ‘Mijn account’ naast de zwarte buttons boven aan de pagina.

• Heb je de proefdruk opgeslagen voordat je ging bestellen, dan kun je in de map ‘Eigen collectie’ jouw proefdruk vinden.

• Heb je de proefdruk niet opgeslagen dan vind je deze in de map ‘Bestellingen’.

• Klik dan op de afbeelding van de proefdruk waardoor je naar de Editor gaat.

• Kies voor ‘Vorige stap’ om aanpassingen aan te brengen.

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Kaartoplages (meer dan 20 stuks) die je voor 18.00 uur bestelt op werkdagen worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaartjes de volgende dag. In het weekend wordt er gedrukt op zondag. Je bestelling wordt dan op maandag geleverd. Bestel je op vrijdag een proefdruk vóór 18:00 uur, dan word deze dezelfde dag nog gedrukt en verzonden.

Worden mijn bestelde kaarten gecontroleerd?

Bestelde kaarten met een oplage van meer dan 20 stuks die vóór 17.30 uur bestelt zijn, worden gecontroleerd. Om 18:00 uur drukken wij de laatste partij kaarten. Bestellingen die net vóór 18:00 uur bij ons binnen komen kunnen wij niet meer controleren. De verantwoording ligt dan ook bij de klant!

Betaal ik verzendkosten?

Nee, bij ons betaal je geen verzendkosten. Ook voor bestellingen naar België rekenen we geen verzendkosten.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij LOVZ kaartjes bestellen?

Ja dat kan uiteraard. Alleen worden er dan extra verzendkosten in rekening gebracht als de kaartjes verzonden moeten worden naar een adres buiten Nederland en België.

Wat voor enveloppen hebben jullie?

Bij LOVZ kun je enveloppen in 24 verschillende kleuren kiezen: Wit, crème, mintgroen, olijfgroen, transparant, peach, lichtblauw, koningsblauw, donkerblauw, lichtroze, knalroze, oranje, koraalrood, appeltjesgroen, kraft, lichtgrijs, zwart, paars, lavendel, parelmoer, goud en zilver. Klik hier om het gehele assortiment te bekijken. Het is geen verplichting om enveloppen bij de kaartjes te bestellen maar natuurlijk wel erg handig. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat ook. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf. Tip: Als je een proefdruk bestelt zitten er kleursamples bij van onze enveloppen. Zo weet je precies wat je straks moet bestellen!

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site geboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes dan die in onze applicatie staan, te gebruiken.

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘Afbeelding’ in de applicatie en plaatsen in het kaartje. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. LOVZ is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal eigendom van LOVZ en kun je zonder problemen gebruiken.

Kan ik ook mijn 'eigen' bestanden uploaden en laten drukken?

Ja, dat kan bij de optie 'Zelf maken'. Hier vind je blanco kaarten in verschillende formaten. Wat je ziet is wat je krijgt. Maar let op!! Het is belangrijk dat je jouw bestanden op de optie 'Uitvulllen' zet. Een stukje van jouw bestand is dan uit het zicht. Dat is noodzakelijk om goed te kunnen snijden zonder dat er een wit rand ontstaat. Heb je vragen over de aanleverspecificaties dan kun ons mailen.

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt maar niet binnen de verwachte levertijd ontvangen, laat het ons dan direct weten via het contactformulier of bel 085 - 743 07 68. Wij gaan dan gelijk achter jouw pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

PostNL bezorgd (losse kaarten) niet op maandag. Bestellingen van vrijdag worden zaterdag bezorgd en wie zaterdag besteld zal zijn kaarten dinsdag ontvangen. Pakketpost, rouwkaarten en medische post worden wel 6 dagen per week bezorgd door PostNL.

De periode voor Kerstmis is voor PostNL altijd een hele drukke periode. Het is dan ook vaker regel dan uitzondering dat post later bezorgd wordt. We adviseren je dan ook om tijdig jouw (kerst)kaarten te bestellen en te versturen.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op lovz.nl zijn maatwerk; elk besteld kaartje wordt dus speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. LOVZ garandeert echter wel een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Lees hier meer over onze garantie.

Kan het logo achterop de kaart verwijderd worden?

Alle dubbele kaarten hebben automatisch een logo achterop de kaart staan. Wij zijn trots op de kwaliteit van onze kaarten en de service die we bieden en willen daarom onze naam aan de kaarten verbinden. Wil je graag een kaart zonder LOVZ logo dan is dat mogelijk tegen een vergoeding van €20,00

Ik heb problemen bij het bewerken en opslaan van mijn kaartje!

Het kan zijn dat je niet beschikt over recente software. Dan kan het in het systeem voorkomen dat een aantal functies niet goed werken. Installeer Google Chrome (GRATIS) op jouw computer. Deze browser ondersteunt ons systeem.

Hoe lang blijft mijn account geldig?

Zolang de website van LOVZ bestaat, blijft ook jouw account geldig. Je kunt het kaartje klaarzetten en zelf het moment bepalen van bestellen.

Er zit een typefout in mijn gemaakte kaartje! Wat nu?!

Wij controleren voor het drukken iedere kaart! Bijvoorbeeld op het jaartal van de geboorte en of de foto goed in het kaartje staat. Er zijn gegevens zoals telefoonnummers, gewicht en lengte die wij niet (kunnen) controleren. Dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Wij adviseren dan ook om de kaart zelf goed te controleren in de Editor voordat je de bestelling plaatst.

We adviseren ook altijd om eerst een proefdruk te laten maken. Zo kun je van tevoren het kaartje controleren en zie je gelijk hoe het kaartje eruit komt te zien.

Als ik een bestelling heb geplaatst en nog niet betaald heb, ontvang ik dan ook mijn kaarten?

Zonder de betaling kunnen we geen kaarten drukken. We wachten dan op de betaling. Het zijn allemaal gepersonaliseerde kaarten! Daarom adviseren we van tevoren een proefdruk te laten maken. Na 1 dag heb je die in huis. Zo weet je precies hoe je kaart eruit komt te zien en kun je gerust zijn over de bestelling die je vooraf moet betalen. Als je kiest voor overboeking duurt het iets langer voordat de betaling bij ons binnen is. Wil je toch snel je kaarten, mail dan even de betaling door zodat we de kaarten kunnen drukken.


 


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: