home > Veelgestelde vragen aan LOVZ – zelf kaarten online ontwerpen

Veelgestelde vragen

Per account is het mogelijk om één gratis proefdruk te bestellen van een kaartje zonder foliedruk. Voeg de kortingscode: GRATISproefdruk toe en het systeem verrekent het meteen. Bij een tweede proefdruk betaal je maar € 1 euro. Daarna wordt het normale tarief per kaart berekend. Voor een eerste proefdrukken met foliedruk betaal je € 2,50. Daarna wordt het normale tarief per foliekaart berekend.

>Dat maakt niet uit. Als je een account aanmaakt kun je verschillende kaartjes aanpassen en opslaan. Nadat je kindje geboren is, bepaal je welk opgeslagen kaartje je verder wilt bewerken en bestellen.

Enveloppen zitten niet standaard bij de bestelling. Deze moet je zelf toevoegen aan jouw bestelling.

Vanaf een oplage van 20 kaarten en/of enveloppen wordt de bestelling als pakketpost verzonden. Als je een kleinere oplage bestelt wordt het per briefpost verstuurd en past het door de brievenbus. (Het kan wel langer duren voordat je het in huis hebt!)

Rechts bovenin onze website kun je inloggen. In je account vind je je opgeslagen kaartjes terug onder: Eigen collectie. Kaartjes die je besteld hebt vind je terug onder Bestellingen. Deze kaartjes kun je opnieuw aanpssen en bestellen.

Ja, het kaart formaat Belgisch vierkant/vals vierkant (12x13,5 cm) is speciaal ontwikkeld voor onze klanten in België. Je plakt dan nog maar 1 postzegel. Met onze andere kaartformaten plak je voor B-post namelijk 2 postzegels!

De envelop moet iets groter zijn dan het kaartje wat je hebt besteld! Als je kaartje 13x13 cm is bestel je een envelop van 14x14 cm.

De kleuren van het beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij je aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan het door jou gemaakte ontwerp thuis gestuurd. Zo weet je precies hoe je kaartje eruit komt te zien.

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk. Stuur ons even een mailje, geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan dan voor je aan de slag.

Rechts bovenin onze website kun je inloggen. In je account vind je onder Bestellingen je proefdruk.

Bestelde kaarten met een oplage van meer dan 20 stuks die vóór 14:00 uur bestelt zijn, worden gecontroleerd. Om 18:00 uur drukken wij de laatste partij kaarten. Bestellingen die net vóór 18:00 uur bij ons binnen komen kunnen wij niet meer controleren. De verantwoording ligt dan ook bij de klant!

Verzending van kaartjes is bij LOVZ gratis! Voor het los bestellen van enveloppen en of bijbehorende producten betaal je € 2,50 aan verzendkosten. Bestel je onze losse producten in combinatie met kaartjes dan is de verzending gratis. Dit geld voor onze Nederlandse en Belgische klanten.

Ja dat kan uiteraard. Alleen worden er dan extra verzendkosten in rekening gebracht als de kaartjes verzonden moeten worden naar een adres buiten Nederland en België.

Bij LOVZ kun je enveloppen in verschillende kleuren bestellen. Klik hier om het gehele assortiment te bekijken. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat ook. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf. Tip: Als je een proefdruk bestelt zitten er kleursamples bij van onze enveloppen. Zo weet je precies wat je straks moet bestellen!

e kunt een keuze maken uit de lettertypes die in onze ontwerptool beschikbaar zijn. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes te gebruiken.

Je kunt eigen afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘Afbeelding’ in onze ontwerptool en in het kaartje plaatsen. Let er altijd wel even goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. LOVZ is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal eigendom van LOVZ en kun je zonder problemen gebruiken.

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als je jouw kaartjes op tijd besteld hebt maar niet binnen de verwachte levertijd ontvangen, laat het ons dan direct weten via ons contactformulier of bel 085 - 743 07 68. Wij gaan dan gelijk achter jouw bestelling aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt. PostNL bezorgd briefpost niet op zondag en maandag. Bestellingen van vrijdag worden zaterdag bezorgd en wie zaterdag besteld zal zijn kaarten op dinsdag ontvangen. Pakketpost, rouwkaarten en medische post worden bezorgd van maandag t/m zaterdag. Doorgaans wordt de eerstvolgende bezorgdag bezorgd. De periode voor Kerstmis is voor PostNL altijd een hele drukke periode. Het is dan ook vaker regel dan uitzondering dat post later bezorgd wordt. We adviseren je dan ook om tijdig jouw (kerst)kaarten te bestellen en te versturen.

Alle bestellingen op lovz.nl zijn maatwerk; elk besteld kaartje wordt dus speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, je kunt je bestelling niet retour sturen. LOVZ garandeert echter wel een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Lees meer over onze garantie.

Alle dubbele kaarten hebben automatisch een logo achterop de kaart staan. Wij zijn trots op de kwaliteit van onze kaarten en de service die we bieden en willen daarom onze naam aan de kaarten verbinden. Wil je graag een kaart zonder LOVZ logo dan is dat mogelijk tegen een vergoeding van €20 euro.

Het kan zijn dat je niet beschikt over recente software. Dan kan het in het systeem voorkomen dat een aantal functies niet goed werken. Installeer Google Chrome (GRATIS) op jouw computer. Deze browser ondersteunt ons systeem.

Zolang de website van LOVZ bestaat, blijft ook jouw account geldig. Je kunt het kaartje klaarzetten en zelf het moment bepalen van bestellen.

Wij controleren voor het drukken iedere kaart! Bijvoorbeeld op het jaartal van de geboorte en of de foto goed in het kaartje staat. Er zijn gegevens zoals telefoonnummers, gewicht en lengte die wij niet (kunnen) controleren. Dat is de verantwoordelijkheid van de klant zelf. Wij adviseren dan ook om de kaart zelf goed te controleren in de Editor voordat je de bestelling plaatst. We adviseren ook altijd om eerst een proefdruk te laten maken. Zo kun je van tevoren het kaartje controleren en zie je gelijk hoe het kaartje eruit komt te zien.

Zonder de betaling kunnen we geen kaarten drukken. We wachten dan op de betaling. Het zijn allemaal gepersonaliseerde kaarten! Daarom adviseren we van tevoren een proefdruk te laten maken. Na 1 dag heb je die in huis. Zo weet je precies hoe je kaart eruit komt te zien en kun je gerust zijn over de bestelling die je vooraf moet betalen. Als je kiest voor overboeking duurt het iets langer voordat de betaling bij ons binnen is. Wil je toch snel je kaarten, mail dan even de betaling door zodat we de kaarten kunnen drukken.

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: